TUSSEN 6 en 40

18 mei 2022 - Torrenova, Italië

Na een dag Palermo begint dan onze fietstocht echt. Nou ja echt... in een vliegtuig mag geen gas mee! dus moesten we eerst in Palermo op zoek naar een buitensportzaak voor gas.

Daarna op weg naar Cefalu'. We rijden met een navigatiesysteem en volgen grotendeels de SS113 langs de kust. De weg buigt ook regelmatig het binnenland in en als er dan geen alternatief is dan is het klimmen geblazen. Uiteindelijk hebben we ruim 90 km afgelegd met een minimum snelheid van 6 en maximaal - met gebruik van remmen - 40 km per uur. Het is even wennen met tassen voor en achter en het verkeer - en het verkeer met ons - en de onderhoudstoestant van de weg. Normaal waarschuwen we elkaar voor een gat in de weg maar hier....is dat geen doen. Dus net als het rennen in het Zwolse Bos: hou afstand en kiek uut.

Hoe verder we van Palermo komen, hoe beter de wegen en hoe minder de rotzooi. Hopelijk is het voorbode van mooie fietstochten.

91 Kilometer is een heel eind en dan ook nog een lekke band! Een Swalbe band die lek gaat is bijzonder en zo bijzonder - we hebben er nog nooit één gehad - dat ik plakspullen niet had gecontroleerd en de lijm dus helemaal uitgedroogd was. Stukje lopen, tassen eraf en met de fiets van Annet opzoek naar plakspullen en dat in het Italiaans,  maar het is gelukt.

De camping bij Cefalu' is fantastisch en gaat zo bij ons de top 5 in. We staan op een terras met vrij uitzicht en de azuurblauwe zee binnen 50 meter. Blauw krijgt hier een andere dimensie. Gisteren Cefalu' bezocht en ook dat is zeer de moeite waard. Gelukkig is het geen hoogseizoen - anders had je over koppen kunnen lopen - maar nu prima te doen.

Vanmorgen, na toch nog even te hebben gezwommen, na een camping bij Capo d'Orlando. Nieuw, nog kaal maar wel direct aan zee.

De 77 kilometer er naar toe was top! Mooie vergezichten, kleine dorpjes en een route die kilometers lang direct langs zee loopt. Dit is waar we op hoopten. Nu de was...

Ciao, Annet en Geert

1. Arno Boekema:
    18 mei 2022
    Lekker genieten zo en fijn dat de reparatie danwel vervanging vd lekke band voorspoedig ging.
    We kijken weer uit naar het vervolg van jullie reisverslagen 😃👍
  2. Anne en Jan:
    18 mei 2022
    Gelukkig dat de wegen beter worden en dat dit jullie eerste maar tevens ook de laatste lekke band mag zijn. Genieten doen jullie en wij kijken uit naar het volgende verslag. Groetjes
  3. Antje:
    18 mei 2022
    Dat klinkt fantastisch! (Afgezien van die lekke band). Mooi hè Céfalu! Zo bijzonder om daar te zwemmen (of er naar te kijken). Succes met die Siciliaanse/zuid-Italiaanse wegen, hoe noordelijker hoe beter het wordt ;)
  4. Ellen:
    Mooi hoor!
  5. Toine Poelman:
    18 mei 2022
    1 lekke band voorspelt een verdere reis zonder panne!
  6. Hermien&Peter Broekhuis:
    18 mei 2022
    Dat was even schrikken zonder lijm! Maar je bent op avontuur en tis weer opgelost. Heerlijk genieten zo. Succes verder.
  7. Wendy Waterreus:
    18 mei 2022
    Ik ga op fietsvakantie en neen geen goede bandenplakken mee😅 zo ken ik je niet Geert! Met kerst is dit een leuk verhaal! Geniet!
  8. Patrick en Muriel:
    18 mei 2022
    Wat een mooi begin, met een klein [plak-]ipje. Maar ook dat heeft zich snel opgelost! Geniet ervan!
  9. Roeleke:
    19 mei 2022
    Lieve allebei kicken gewoon !!
    En Geert voor de volgende keer vergeet je nooit weer je plakspullen te controleren
  10. Joos:
    19 mei 2022
    Hopelijk wordt de hele route met zulke fantastische uitzichten.
    Genieten....
  11. Jeroen:
    19 mei 2022
    Wat prachtig! Niet zo raar dat de lijm was opgesnoven, zo vlakbij Corleone.
  12. Joke:
    19 mei 2022
    Oh gut, zul je net zien zo’n lekke band.. maar die heb je nu voor de rest van de reis gehad!
  13. Jan V:
    19 mei 2022
    De eerste kilometers in de benen. Het genieten ligt voor jullie. Hopelijk blijven jullie niet te veel plakken. Dan schiet het niet op. Hoop dat de wijntjes van de streek smaken en geniet op afstand een beetje mee van jullie blauwe zee😉
  14. Joke Zwiers:
    20 mei 2022
    Wat een prachtige foto's, jammer van de lekke band, maar ja jullie gaan ervoor, wat een belevenis en mooi dat ik dit kan volgen, geniet. groetjes Joke Z
  15. Robert Kanning:
    20 mei 2022
    Knap fietswerk zo in de eerste week. Omgeving vergoedt dan veel.