LAST VAN CHAOS?

15 mei 2022 - Isola delle Femmine, Italië

Het was vrijdagmiddag en alles was klaar! Niets meer te doen na alle checks en dubbel checks. Harry kwam met het busje, inladen en na sleuteloverdracht met Britt, onderweg.

Eten en een paar uur slapen bij R&H en dan zaterdag, in het holst van de nacht, naar Rotterdam. Twee dozen met onze fietsen en 2 flightbags van ruim 22 kg met onze fietstassen. Gelukkig een klein vliegveld met zeer behulpzame mensen en binnen een uur alles gecontroleerd en ingecheckt.

Het vliegtuig had een veiligheidsprobleem dat eerst door de KLM moest worden opgelost en met een drie kwartier vertraging naar Sicilie. Ook daar het voordeel van een klein vliegveld. De dozen lagen al op de speciale band, op de flightbags hebben we even gewacht en de fietsen mochten we in de hal opbouwen. Wat een aardige Italianen!

En dan echt onderweg. 20 Kilometer naar de camping maar onderweg een eerste echte cappuccino met uitzicht! Camping is top en de eigenaren spreken hun talen. Voor ons wel handig met onze paar woorden Italiaans. De camping heeft ook een restaurant maar geen keuken! Toen we daar gisteren gingen eten ging dit als volgt: de keuze is reuze, gezien het menu. We bestellen: Annet een uitgebreide salade en ik Siciliaans see food en dan wordt er gebeld......en na enige tijd komt er van 2 kanten een maaltijdbezorger. Een soorst thuisbezorgd dus. De borden worden ter plaatse opgemaakt en eet smakelijk.

Vandaag met de trein Palermo bezocht. Mooie oude stad, eigenlijk één groot openlucht museum. Maar met ook een monument voor alle slachtoffers van de Maffia....er ligt hier een geschiedenis!

Maar nu de chaos, wat een chaos, wat is er veel stuk, wat ligt er veel vuil, wat is er veel straathandel, wat een chaotische drukte, wat een armoede, wat een achterstallig onderhoud,  wat een schilderwerk, maar ook een groot verschil tussen rijk en arm. Wij (ik) maken ons druk om een rammelende putdeksel, een scheve stoeptegel of openbare verlichting die het niet doet en hier..... Denk dat het ervaren van chaos een luxe is. Iets goed geregeld hebben is geen vanzelfsprekendheid! Men heeft hier gewoon andere prioriteiten en laten we (ik) daar maar eens bij stil staan.

Ciao, Annet en Geert

1. Anne en Jan:
    15 mei 2022
    Dank voor je verhaal en wij wensen jullie een hele mooie vakantie toe. Groetjes uit Meppel
  2. Anita:
    15 mei 2022
    On the road! idd af en toe goed om te ervaren hoe goed alles bij ons geregeld is. Lekker genieten van la dolce vita 😍
  3. Rob:
    15 mei 2022
    Mooi begin van jullie fietsavontuur. Blijf gezond en veel plezier samen!
  4. Rob:
    15 mei 2022
    Mooi begin van jullie fietsavontuur. Blijf gezond en heel veel plezier samen!
  5. Ria Gordijn:
    15 mei 2022
    Een hele fijn reis gewenst. Dat jullie weer mooie avonturen mogen beleven. Leuk om te lezen.
  6. Gonnie Kleine:
    15 mei 2022
    Zo herkenbaar wat jullie schrijven over Italië. Ik blijf me ook altijd weer verbazen.
    Veel fietsplezier morgen, hoop dat het niet te heet al is. Hier is de temperatuur al een beetje Italiaans. Groetjes ook van Guus
  7. Joëlle:
    15 mei 2022
    Een hele fijn fietsreis gewenst! Prachtige foto's, ik ben benieuwd naar de volgende foto's!!
  8. Jeroen:
    Gaaf! Mooie foto’s!
  9. Ellen:
    15 mei 2022
    Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Kijk uit met de maffia ;)
  10. Jantien:
    15 mei 2022
    Fijn dat alles goed gegaan is met de fietsen! En de verschillen.. . Goed om te beseffen hoe goed we het hier hebben.
    Goede reis!!
  11. Antje:
    16 mei 2022
    Jullie zijn er! Wat fijn dat alles goed is gegaan en de fietsen heel zijn aangekomen. Geweldig dat “restaurant”! En gelukkig is die afgebladderde verf wel heel fotogeniek! Maar inderdaad, wat een verschil hè..
  12. Ap:
    Bella vacanza
  13. Elwin en Janneke:
    Ciao amici,
    Wat een fantastisch begin! Wij zijn heel benieuwd naar jullie avonturen op Sicilie want wij gaan daar met de boys over een paar weken ook naartoe. Dus: a dopo?
  14. Joke Zwiers:
    16 mei 2022
    Wat fijn dat de reis goed gegaan is, is ook al een onderneming met fietsen en bagage. Prachtige foto's voor het begin, hoop op de volgende. Een mooie fietstocht gewenst. Groetjes
  15. Carien van Dongen:
    16 mei 2022
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen, wij waren een paar jaar geleden op Sicilië en hadden dezelfde ervaring ... chaos..
  16. Joke:
    18 mei 2022
    Heerlijk, zo’n eerste cappuccino met dat uitzicht! Wellicht vinden ze het bij ons wel te schoon en georganiseerd 🤣. Hoewel, nu je het noemde: toch nog maar eens de gemeente weer bellen nav alle kapotte lantarenpalen 🙈