TE MOOI OM NIET TE DELEN

20 mei 2022 - Fondachello, Italië

Even vooraf: we schrijven dit natuurlijk voor jullie maar zeker ook voor onszelf. De verhalen komen in ons fotoboek en dan - ook jaren later - krijgen herinneringen beelden.

Gisteren 83 zware kilometers en na een half uur was er wegversperring van 250 meter die ons kilometers omrijden koste met een stevige klim. Schreef ik eerder dat 6 k/u het minimum was. Nu haalden we net 3! Je ziet de kilometerteller teruglopen van 10 naar 9 naar 8 naar 7 en dan wordt het link. Ik kan bij 6,5 nog net fietsen Annet heeft beter evenwicht en lukt dat nog bij 5,5. Maar dan wordt het lopen en dus max 3. De kilo's bepakking tellen dan echt. 4 Keer hebben we moeten lopen en ook nog bij kilometer 80.

De camping beloofde veel goeds: een bar, minimarkt, pizzaoven en restaurant. Dat was echter allemaal dicht! Nog geen seizoen! Het was 6 uur en we hadden nog een paar slokken water en wat repen. Maar ook aardige buren. We kregen water, noedels, soep, boter en brood! De meeste mensen deugen, ging eens weer op.

Van Anouk en Arno hebben sleutelhangers meegekregen met klompjes. Dit om in bijzondere gevallen weg te geven. En dit was zo'n geval. De Duitse buren verrast en er blij mee.

De camping ligt fantastisch, maar geen voorzieningen, het water is kraakhelder maar het sanitair een zooitje, het uitzicht is adembenemend maar het is een rommeltje, je hoort bijna alleen de branding en vogels maar er is veel stuk. En dan vanmorgen kwam er een vriendelijke man met een kleine bestelauto. De term minimarkt kreeg spontaan een andere dimensie. Brood, water, olie, wijn in een 1,5 liter plasticfles, jam, sauzen en pasta. Wat een aangename verrassing en dus te mooi om niet te delen.

Ciao Annet en Geert.

3. Wendy Waterreus:
    Lang leve lieve mensen!🙏
  4. Jeroen:
    20 mei 2022
    Dat uitzicht! Ik ben jaloers!
  5. Gonnie Kleine:
    20 mei 2022
    Dappere Dodo's. Wat een avontuur weer. En ja, er zijn gelukkig altijd mensen die deugen.
  6. Jan&Erny:
    20 mei 2022
    Fantastisch om jullie verhalen te lezen. Af en toe afzien, maar ook veel geniet momenten. Geen dag hetzelfde!
  7. Jan Willem:
    20 mei 2022
    Tsjonge. Geen 5 sterrenhotel, maar wel zo leuk natuurlijk. Wij vertrekken vokgende week zaterdag naar Gerona, waar een huurauto ons naar het vakantiehuis brengt.
  8. Betsie:
    20 mei 2022
    Heerlijk om zo mee te genieten van jullie prachtige reis!
  9. Rob:
    20 mei 2022
    Mooi plekje! Ik zeg tijd voor een rustdag zoals de collega’s in de Giro.
  10. Anita:
    20 mei 2022
    Een groot avontuur! dat is toch ook een groot deel van de lol.. dat het altijd weer een verrassing is. en bergop lopen met een fiets met bagage 🤪🤪🤪🤪. Wat een goed idee van die sleutelhangers. Maak er weer een mooi avondje van 🍷 🌅♥️
  11. Robert Kanning:
    20 mei 2022
    Wel even wat anders dan de Sassenpoort als uitzicht.
  12. Christie:
    20 mei 2022
    Over flexibiliteit gesproken! Elke dag weer een nieuwe verrassing.
    Wat een goed idee van die sleutelhangers. Zo leuk!
  13. Margreet:
    20 mei 2022
    Hoi Annet! Leuk om jullie verhalen te lezen. ( beetje jaloers…😀)
  14. Joke:
    22 mei 2022
    Ah die sleutelhangers hebben wij ook op veel reizen uitgedeeld: altijd een groot succes! Wat een prachtig uitzicht, dat maakt alles wat stuk is dan weer goed 😊
  15. Janet Boer:
    24 mei 2022
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen,mooi om jullie zo lekker te kunnen vokgen en wat betreft Britt, ik wist niet dat jullie onze lieve buurvrouw bedoelden die voor jullie mooie huis zorgt, heerlijk vertrouwd, lieve groet van ons
  16. Hermien&Peter Broekhuis:
    25 mei 2022
    Vanuit een zon en buiig overgoten Scotland een lieve groet voor jullie.