(ON)GEORGANISEERDE CHAOS

1 mei 2022 - Zwolle, Nederland

Minder dan 2 weken te gaan en de spanning neemt toe. To Do lijstjes worden geactualiseerd en er verdwijnen taken maar er komen ook klussen bij!

Met Britt - onze tijdelijke bewoonster - ons huis doorgelopen zodat zij de weg weet en weet wat waar te vinden is.

Maar het is ook tijd voor keuzes: welke broek, welk shirt, hoeveel sokken en onderbroeken. Is die fietsbroek nog goed? Gaat er één lange broek mee of toch twee? En schoenen? Aan de voeten zitten ze goed maar achterop de fiets zijn het onhandelbaren voorwerpen. En een helm? Wel of niet meenemen? De discussie hierover is hot. Vier jaar geleden hadden we die dingen ook bij ons en maar één keer gedragen - Umbralpass op zondagmorgen om 10 uur het is één graad het sneeuwt, later hagel en nog later regen en we gaan van 2400 meter naar 1200 meter over een smalle weg met tig haarspeldbochten. Tijdens deze trip halen die hoogte niet maar we fietsen wel zes weken door Italië en of iedereen dan rekening met ons houdt? De knoop is nog niet doorgehakt maar de kans is groot dat we dat ding weer weken achterop de fiets hebben.

Aan de fietsen wordt ook een laatste hand gelegd. De fiets van Annet heeft een nieuw tandwielcassette en ketting gekregen - in november besteld voor beide fietsen maar levering van Shimano onderdelen is een ramp sinds Covid. Levering voor mijn fiets is inmiddels naar juni verplaatst. Ik ben er dan niet dus het wordt volgende week een alternatief. De fietsdozen zijn ook binnen. 200 bij 120 cm. Stuur moet dwars staan, trappers eraf en lucht uit de banden. Vanmorgen in de Volkskrant net een reportage gelezen van een journalist die een maand undercover meewerkt op de bagageafhandeling van Schiphol. Die mannen hebben zwaar werk en zijn beslist niet blij met bagage van speciale afmetingen. Nu maar hopen dat onze fietsen onbeschadigd op Sicilië aankomen.

Om te navigeren hebben we - dankzij een bijdrage van de moeder van Annet - een navigatiesysteem van Wahoo gekocht. In een app van Komoot maak je een route, die wordt door een Wahoo app geladen en via WiFi, of Bluetooth of een kabeltje naar het navigatiesysteem gestuurd. Ben niet helemaal een digibeet maar hier moet nog wel even op gestudeerd worden.

En dan komt het inpakken. Wat komt waar, wat komt bij elkaar in, hoe houden we evenwicht en verdelen we de spullen evenredig. Moet het wel evenredig? Annet fietst soepeler maar bij wind en klimmeters heb ik toch net wat meer kracht.

Keuzes dus en dat bij een (on)georganiseerde chaos die op de foto te zien is.

Ciao, Annet en Geert

1. Christie:
    1 mei 2022
    Goede voorbereiding is het halve werk. Succes met de laatste loodjes. 👍🏽
  2. Hermien&Peter Broekhuis:
    1 mei 2022
    En Hermien en ik maar denken, hoe en wat nemen we mee naar Schotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 voor een trip van een week met onze Spitfire.
  3. Henriët:
    1 mei 2022
    Dat is duidelijk: Je dit dit niet zomaar even. Ten eerste zorgen dat je fysiek en mentaal klaar bent en ten tweede keuzes maken en vanalles organiseren. Ik snap heel goed dat de spanning stijgt. Wat een onderneming! Succes!
  4. Dicky Dick:
    Als je je lippenstift maar niet vergeet, Annet (-:
  5. Janet Boer:
    1 mei 2022
    Lieverds, nog even en dan is het zover, het gaat nu snel, lieve groet van ons
  6. Toine Poelman:
    1 mei 2022
    Voorbereiding is eigenlijk ook reizen maar je kunt ook niet álles in de hand hebben! Succes!
    En wat helm betreft zeg ik altijd…op het hoofd zetten dat ding zodra je op de fiets zit!
  7. Gonnie Kleine:
    1 mei 2022
    Heerlijk he, dat je helemaal vol kunt zijn van die luxe problemen.
    Succes met knopen doorhakken.
    Zien we elkaar nog voor die tijd????
  8. Anneke Ten Hoonte:
    1 mei 2022
    Jeetje jongens, succes met de voorbereidingen
  9. Jan Willem:
    1 mei 2022
    Jullie kennenden hebben jullie een standaard paklijst voor fietsvakanties luggen. Dan hoef je toch alleen te schrappen? Die helm zou ik wel meenemen voor de veiligheid.
  10. Patrick en Muriel:
    1 mei 2022
    Wat een mooie tocht hebben jullie voor de boeg! Petje af!
  11. Ap:
    2 mei 2022
    Waar heb ik deze afwegingen eerder gehoord. Achteraf .... neem je altijd veel te veel mee en ook nog zaken die nooit zijn gebruikt. Ja .... achteraf kun je een koe (en zeker op een aap 😉) in de kont kijken. Maar ..... die helm zou ik beslist wel meenemen.
  12. Karin:
    2 mei 2022
    Succes met de laatste voorbereidingen!
  13. Patrick:
    3 mei 2022
    Leuk, leuk, leuk!
  14. Arjo:
    3 mei 2022
    Wat een leuk verhaal. En dat, voordat de vakantie gestart! Verheug mij op jullie reis belevenissen. Veel mooie ervaringen tijdens jullie kilometers.