HELLINGPROEF

22 juni 2022 - Gabicce Mare, Italië

Gisteren, na een rustdag, zaten we in alle vroegte, kwart over 7, op de fiets. Siloro ligt op 120 meter maar voordat we echt op fiets konden springen hebben we ze 500 meter lang omhoog geduwd! te steil voor onze benen zo koud na een nacht en een dag rust.

De weg naar Ancona gaat door heuvelachtig gebied en Ancona zelf is gebouwd op een aantal heuvels. De eerste 20 kilometer waren pittig maar fietsend te doen. Mooie vergezichten en na 377 meter klimmen en 450 afdalen zaten we om 9 uur al aan de koffie vlak aan de boulevard met zicht op een gigantisch cruiseschip van Tui en een Griekse - weer die Grieken - veerboot. De rest van de dag was vlak met zowaar de laatste 15 kilometer wind mee.

We belanden na 74 kilometer op een camping aan het strand maar ook aan de spoorlijn. Je kunt niet altijd kiezen als je met de fiets onderweg bent. En het was een drukte van jewel met intercity's, regionale treinen en zo af en toe een trein met auto's, tractoren en andere vracht. Desondanks goed geslapen - tot om 5 uur het verkeer weer opgang kwam. Om 6 uur op, inpakken, ontbijten en voor 8 uur onderweg voor een korte etappe. We hadden een kleine camping in een natuurgebied gevonden. Geen spoorlijn in de buurt en geen drukke weg! Maar wel eerst 23 kilometer klimmen en dalen. Te beginnen met 10 haarspeldbochten om van zeeniveau naar 160 meter te gaan. Voordat we er aan begonnen hadden we twijfels maar die werden spontaan weggenomen door een spontaan gesprek met een Italiaanse wielrenner op leeftijd die ons aankeek, inschatte en zei: dat kunnen jullie! En na een kopje cappuccino hebben we de knoop doorgehakt. Het werden uiteindelijk 416 klimmeters en 329 dalen. Onderweg goedkeurende opmerkingen van wielrenners en belangstellend na waar we wegkomen en waar we heen gaan en .... op foto bij één van die mannen. Nu op een camping met een view en blijven er maar een dagje langer.

Venetië is nog 3 dagen fietsen, zakt wel maar loopt niet weg. Na Venetië doemen de Dolomieten op en dat begint het echte klimwerk. De afgelopen 2 dagen was een hellingproef. Proef geslaagd!

By the way: vanmorgen om 8 uur zijn we de 2000 kilometer gepasseerd.

Ciao Annet en Geert

1. Marianne:
    22 juni 2022
    Wat een heerlijke verhalen. Zo herkenbaar, de twijfels, de zweetdruppels en daarna de voldoening. Trots op jullie.
  2. Berend de Boer:
    Jullie zijn toppers geweldig
  3. Caroline Wieltink:
    22 juni 2022
    Het is zo fijn om na een lange werkdag vanuit m'n luie terrasstoel jullie avonturen te volgen. En alhoewel ik 2 dagen LF fietsen in NL al genoeg vind kan ik me toch wel voorstellen dat jullie reis in alle opzichten bijzonder is. Geniet ervan! 🍀
  4. Elwin en Janneke:
    22 juni 2022
    Haha Annet, je kan altijd nog fotomodel worden mocht je het fietsen zat worden!
    Mooie verhalen, heerlijk om te lezen na een dag hard werken. Laat die bergen maar komen zeg ik!
  5. Rob:
    22 juni 2022
    Dit zijn topprestaties! Jullie zijn klaar voor de Dolemieten!
  6. Annet Boesjes-Hulsebosch(Sanquin):
    22 juni 2022
    Wat een mooi verhalen en foto's! Respect, echt wat een toppers zijn jullie!
  7. Joke:
    22 juni 2022
    Heerlijk, wat een voldoening moet dat geven! En alweer zo dicht bij Venetië, wat gaan jullie snel!
  8. Anouk Mulder:
    23 juni 2022
    Toppers! Stijgen, dalen, stijgen, dalen, rond en rond die benen. Pfff knap hoor en ook vaak zo vroeg. En dan nu al weer Venetië in zicht!
  9. Gonnie Kleine:
    23 juni 2022
    Toppers. Wij zitten hier gewoon lui achterin de 4wd te genieten van de klimmetjes van 20, 27 en 31% enger kruisen van allerlei riviertjes.
    Respect voor jullie hoor. Liefs ook van de rest van de familiehier in down under
  10. Anne:
    23 juni 2022
    Respect voor wat jullie presteren en dan met die warmte 🥵 hier is het vandaag rond de dertig graden en dat is ook afzien, maar niets vergeleken met jullie. Op naar Venetië en ik zie uit naar het volgende verhaal.
  11. Joke Zwiers:
    23 juni 2022
    Toppers, wat een uitdaging met die km en heuvels
  12. Ellen:
    25 juni 2022
    Lekker bezig! Ik vind de Lemelerberg al heel wat 🤪
  13. Toine Poelman:
    28 juni 2022
    Stoer…Italiaans ….fietsen….koffie….de mooiste trefwoorden komen voorbij….