3 plus 1 - 2,5 / 7 plus 1 - min 3

17 juli 2018

We zitten op de boot, het is 6 uur in de morgen en met een zachte deining gaan we richting France. Gisteren niet meer dan 43 km gefietst en na ongeveer 1200 km hebben we Engeland achter ons gelaten. Wat een paar weken geleden als een grapje begon werd werkelijkheid. Marie José (collega en hulpkok bij ons uitzwaaifeestje) en Annemarie (kok) waren in de buurt en na wat appjes en een telefoontje zaten we binnen 10 minuten met elkaar koffie te drinken. Midden in Plymouth! In het oude centrum en havengebied later een biertje en gegeten en mooie verhalen gehoord en verteld. Helemaal goed. En toen kwam er een mailtje binnen van Brittany Ferries dat het schip 2,5 uur vertraging had. We begonnen pas om half 1 ‘s nachts met de 7 uur durende overtocht waar we straks tegen 8 uur - het is daar weer een uur later - in Roscoff zullen aankomen. Door de ontmoeting hebben we wel wat kilo’s kunnen droppen van spullen die we toch niet echt nodig hebben en dat fietst straks lichter.

1. Maurits:
    Succes in Frankrijk!
  2. Janneke:
    Bon voyage!!
  3. Jan&Erny:
    18 juli 2018
    Plymouth ook voor ons een bekende plek (jaar 2002, alweer een tijdje geleden). In dezelfde haven heerlijk gegeten. Ook omgeving is daar prachtig. Maar Engeland is al weer verleden tijd voor jullie. Tour de France gaat beginnen. Succes verder en veel plezier samen!
  4. Annemieke Van 't Hof:
    19 juli 2018
    So, another office. Veel plezier en hopelijk is het niet al te warm