Van Rijn naar IJssel

24 september 2018 - Doesburg, Nederland

Plan was om zaterdag tot aan Xanten de Rijn te volgen en dan zondag daar de Romeinse opgravingen te bekijken maar.....Het werd zaterdagmiddag zo snel slecht weer en de vooruitzichten voor zondag waren nog slechter, dat we bij een B&B in Orsoy spontaan in de remmen hebben geknepen.
En wat een B&B! Een slaapkamer met zitkamer-keukentje en natuurlijk een geweldig ontbijt de volgende ochtend. Om 9 uur weer op de fiets en na 5 bijna droge kilometers heeft het de overige 60 geregend en zijn we bij Dinxperlo Nederland binnen gereden. Later bleek dat we vlak voor de grens de 5000 km waren gepasseerd!
Kletsnat in Dinxperlo hebben we ook een B&B gevonden en die mensen hebben ons fantastisch opgevangen. Natte kleren opgehangen, droger aan en kranten in de schoenen.
Vandaag met zon en 9 graden, maar nog steeds in de korte broek, weer op de fiets en met wat omwegen - we volgen nu de knooppunten in de Achterhoek - naar Doesburg. Mooi stadje en we komen vast nog een keer terug naar toch maar even 8 km langs de IJssel doorgefietst naar een schattig mini camping. Open tot 1 oktober en we staan er in ons uppie, maar werden met open armen ontvangen. Morgen naar Deventer voor een top slaapplaats, heerlijk eten en goede gesprekken en dan zijn we woensdag aan het begin van de middag, na 90 dagen fietsen, weer thuis. Zin in!