Excuses

31 juli 2018 - Carcans, Frankrijk

Na een halve dag fietsen van La Rochelle naar Rochefort zijn we gisteren in 84 km naar Royan gefietst. Een mooie stad die kilometers langs de zee ligt. Een camping aan de kust is altijd wel een dingetje maar gisteren ...... top! We kregen op ons verzoek een rustig plekje helemaal achteraan er werd, zonder dat we er om vroegen, een tafel en stoelen gebracht. De eigenaar sprak goed Engels en vroeg ook nog of hij onze telefoons even moest opladen! Later brachten we ook nog onze fotocamera en die werd een uurtje later bij onze tent teruggebracht. Ik heb nog al eens commentaar gehad op Franse campings en hun beheerders maar deze heeft veel goed gemaakt. In Royan moesten we besluiten of verder naar het zuiden en dan richting Bordeaux of langs de La Gironde naar Bordeaux of met een boot over de Gironde naar Bordeaux. Dit laatste zou een mooie optie zijn maar we zijn een jaar te vroeg. Die verbinding is er nog niet maar zou volgend jaar komen. Pech dus. Dan maar met de veerboot de Gironde over en verder naar het zuiden en dan kom je door Soulac-sur-Mer en dat is een speciaal plaatsje. Er staat een kerk - natuurlijk staat er een kerk - oorspronkelijk uit de 11e eeuw maar wat het bijzonder maakt is dat in de 18e eeuw zware stormen het dorp en kerk volledig onder het zand hebben geblazen. Pas 100 jaar later werd de kerk uitgegraven en nu is het een belangrijk punt voor Santiago wandelaars maar staat ook nog op de Unesco werelderfgoed lijst. Nu zitten we op een prachtige plek op een camping bij Carcans en op de foto is te zien hoe! Morgen nog een dikke 60 km en dan 2 dagen Bordeaux.

1. Marijke:
    31 juli 2018
    Wat super gaaf Annet en Geert! Prachtige foto ook.
  2. Maurits:
    1 augustus 2018
    Hele mooie foto van Annet.
  3. Janet Boer:
    1 augustus 2018
    Prachtige foto's, best wel een beetje jaloers op jullie dat jullie samen zo lang
    kunnen genieten van een lange vakantie en zo heerlijk om bij elkaar te zijn elke dag
  4. Jan&Erny:
    2 augustus 2018
    Geweldig om jullie zo te volgen, wat een leuke reisverhalen en foto' s. Wij genieten mee, zonder die hele afstand te moeten fietsen 😅!