GETALLEN

20 juni 2022 - Numana, Italië

We zijn onze zesde week ingegaan en hebben na de laatste rustdag negen dagen achter elkaar gefietst. Denk niet dat de kilometers voor ons een record zijn maar wel negen dagen fietsen.

Vijfhonderzestig kilometer hebben we vanaf Monopoli weggetrapt en zijn op een pittoresk campinkje in Siloro terechtgekomen. Volgens wie? één van de mooiste dorpen van Italië. Mooi dorp? zeker maar of het top drie is? dat kunnen we niet beoordelen. Zou ook zo een actie kunnen zijn van de plaatselijke VVV. Vandaag, maandag twintig juni, de tiende dag is voor ons een rustdag.

Siloro ligt honderdtwintig meter boven zeeniveau en dat was gisteren een hele klim na zestig warme kilometers langs de kust. Vanmorgen een uurtje - het is een rustdag dus is een uur zon op hoofd wel genoeg - op het strand geweest. Dat zijn driehonderdveertig treden naar beneden maar ja ook weer naar boven. Er gaat ook een bus maar waarom een bus nemen als er ook een bospad met treden is! Onze benen en knieën doen het goed en ook na al die treden geen probleem!

Het dorp ligt op Monte Conero even ten zuiden van Ancona en is door de Grieken - weer die Grieken - en Romeinen gesticht. Het huidige stratenpatroon stamt echter uit de middeleeuwen en het dorp is goed onderhouden en gerestaureerd en schoon. Dat valt wel op! hoe noordelijke we komen hoe schoner het is.

Het is nu achtienhonderdenvijftig kilometer en zevenendertig dagen geleden dat we op Sicilië aankwamen. Het moraal is nog steeds prima, onze fietsen doen het goed - schakelen van klein op klein gaat soms wat moeilijk - en het is met temperaturen rond de dertig° nog steeds warm.

Morgen wacht ons de eerste twintig kilometer een pittige klim naar Ancona en we hebben voor de zekerheid de tandwielen maar eens schoongemaakt en de ketting gesmeerd.

Morgen dus driehonderdzeventig meter klimmen  en vierhonderdvijftig naar beneden. De benen doen het goed, de knieën werken mee, dus we gaan de uitdaging maar aan. Er is ook een alternatief maar dan moeten we eerst een stuk terug en dat ..... dat liever niet.

Ciao Annet en Geert

1. Patrick:
    20 juni 2022
    Wat een heerlijke kust daar. Ik krijg spontaan zin in een duik!
  2. Hans en Freda:
    20 juni 2022
    Het voordeel van de hoge temperaturen is dat de was snel droog is. 😀
  3. Janny Koller:
    20 juni 2022
    Fijn dat de benen en knieën het nog goed doen.
    Wat een kilometers, petje af.
    Geniet van jullie rustdag
  4. Hermien&Peter Broekhuis:
    20 juni 2022
    Driehonderdveertig treden, das een aardige kerktoren hier. Mooie foto’s weer en blijf heel en gezond. Prachtig allemaal.
  5. Nathalie:
    Mooi die getallen :-)
  6. Jan V:
    20 juni 2022
    Wat een getallen, petje af! Genieten van kust, strand, zon, zee, prachtig allemaal! Vanaf thuis geniet ik mee, zonder afzien weliswaar. Succes met jullie beklimming, levert vast weer mooie vergezichten op!
  7. Arno Boekema:
    21 juni 2022
    Een welverdiende rustdag. Heerlijk; strand, zon, zee en wanneer gewenst schaduw, drankje, misschien een hapje en prettig uitzicht en daarna weer strand, zon, zee en …… opnieuw schaduw, drankje,……. en over getallen gesproken, ben benieuwd naar het aantal cycli van bovenstaande 😄 😜