Folklore

20 juli 2018 - Josselin, Frankrijk

En dan trap je 75 km langs een kanaal van Vauban, passeert zo ongeveer 100 sluizen en kom je terecht in Josselin. Nog nooit van gehoord maar volgens onze routeboekje het mooiste stadje langs het kanaal. We hebben niet alle steden bezocht aan de route en zijn dus niet objectief maar ...... Josselin is prachtig je zou er een nummer over maken. In Engeland kwamen we langs The Fields Of Gold van Sting, Strauberry Fields  van The Beatles en hadden we vorige week zondag een Bloody Sunday van U2 en dit mooie plaatsje met een nog mooiere naam. En ..... we zitte op het centrale plein te eten en een lokale groep treedt op in het onverstaanbare Bretons maar de mensen gaan spontaan (volks)dansen. Prachtig zo midden in het Franse leven terecht te komen. En dan zitten we ook nog naast twee Engelse jongens die we ook op de boot zijn tegengekomen. Er ontstaan een spontaan gesprek met een student uit Manchester en een van Cambridge. Top dag en avond.

1. Jan Willem:
    20 juli 2018
    Mooie beelden. En het blijft maar mooi weer. Veel plezier en groeten uit De Bilt.
  2. Jan V:
    20 juli 2018
    Prachtig, het gaat jullie goed.
  3. Arno:
    20 juli 2018
    Die foto van fietsen onder de paraplu's, kan zo als cover op jullie nog te schrijven Reisnobel 😉😃👍
  4. Anita:
    23 juli 2018
    Het ene verhaal is nog mooier dan het andere. Lekker genieten daar. Jochum en ik zijn geïnspireerd door jullie. Wij gaan vanaf vrijdag zo'n 10 dagen fietsen...vanaf ons hutje in Wittelte langs de Ems in Duitsland..geen hellingen..wind mee..slapen in B&B.. niet zelf koken...Verschil moet er zijn ;). Lieve groet uit een zonovergoten Drenthe.