BLOKKADE

30 mei 2022 - Trebisacce, Italië

Een paar stevige fietstochten met overnachtingen op mega campings de afgelopen dagen. Maar het is nog (steeds) geen seizoen en er is geen huisje bezet, geen caravan bewoond en op het camping gedeelte staat ongeveer 10%. En een zwembad (met zwemcap)  waar we bijna alleen even kunnen afkoelen. En dat voor een kampeerprijs van 12 tot 15 euro (het is nog geen seizoen) inclusief elektra, WiFi en als je wilt, een warme douche. Gisteren zelfs met een koffie bij vertrek.

De SS106 houdt ons nu al gezelschap vanaf de boot van Sicilië. Het is een drukke provinciale weg en soms / te vaak moeten we er kilometers lang over met toeterende Italianen als gevolg. Let op! ik kom er aan en van snelheid minderen is vaak geen sprake. Ik moet er langs, ik wil er langs, ik ga er langs. Wij fietsen stug door en zijn resoluut in onze bewegingen en het werkt!

Vandaag zouden we de provinciegrens Calabria - Puglia overgaan maar er kwam een kink in de kabel. Eén kilometer voordat de autostrada begint wordt aangegeven dat de SS106 voor al het verkeer is afgesloten. Work in progress. Alternatief? 60 Kilometer landinwaarts omrijden met tig? hoogtemeters of de trein. Voor fietsers en langzaam verkeer is niets geregeld. Probleem is dat daar waar water vanuit de bergen de zee in gaat er bruggen zijn en als er met een brug iets is dan krijg je een bottleneck op een andere plek. Met één van de wegenbouwers zijn we nog in gesprek gegaan maar geen oplossing. Terug naar het eerste treinstation waar bleek dat daar nu net geen stoptrein stopt! Toen nog 20 kilometer terug voor een trein die wel stopt. Mooi op tijd op het station ligt die hele trein eruit! En ze gaan niet om het uur, niet om de 2 uur, niet om de 3 uur, er zit bijna 5 uur tussen...... Dan maar een uitgebreide lunch en in de ruststand en tijd om een stukje te tikken.

De blokkade wordt vandaag dus met de trein geslecht. Ook een belevenis met 2 zware fietsen. Morgen zitten we in Taranto en dat moet een hele speciale stad zijn

Ciao Annet en Geert

1. Arie van de Worp:
    30 mei 2022
    En dan klagen de mensen in Nederland als de trein vertraging heeft.
    Ik hoop dat jullie reis nu voorspoedig zal verlopen
  2. Janet Boer:
    30 mei 2022
    Ja, daar sluit ik me bij aan, een voorspoedige reis samen
  3. Hermien&Peter Broekhuis:
    30 mei 2022
    We hebben allemaal (de meesten) tegelijk nieuwjaar. De spiertjes nog moeten masseren? Fijne voortzetting van jullie vakantie. NB, Zelf net terug uit Schotland daar het Falkirk wiel gezien, indrukwekkende bootlift.
  4. Anita:
    Ha bikkels,
    Zo'n tocht is een mooie metafoor voor het leven. Life is what happens to you while you're busy making other plans! Succes maar weer en ik ben heel benieuwd naar het vervolg.❤️
  5. Caroline Wieltink:
    30 mei 2022
    Echt interessant om al jullie reisverhalen te lezen. Hopelijk blijft het bij deze 1 grote blokkade. Veel plezier!
  6. Anneke Ten Hoonte:
    30 mei 2022
    Zeker niet blij mee! Succes verder
  7. Jan V:
    30 mei 2022
    Op de fiets, geen file, geen tolwegen. Elke dag heerlijk vooruit. Die vlieger gaat dus niet op. Een weg vol verrassingen, het hoort allemaal bij het verhaal. Jullie moeten maar denken dat het anders ook maar saai zou worden. Jullie kunnen die ‘bergen’ ook wel aan, veel plezier en succes!
  8. Anouk Mulder:
    30 mei 2022
    Super al jullie verhalen. Zo leuk om te lezen dat ik inmiddels mijn mailbox screen op een berichtje van jullie. Ik lees ook over afzien en tegenvallers, maar vooral ook het steeds kunnen mee buigen met hoe het gaat. En dat is een heerlijk talent om te hebben!
  9. Arjo:
    30 mei 2022
    Ha Annet en Geert! Wat een belevenissen. Jullie doen ook alles eraan om een mooi verhaal te kunnen vertellen😉. Dat gaat een mooie basis voor het boek worden. En spijtig voor jullie, het is zo leuk om te lezen. Maak er morgen weer een mooi avontuur van😄
  10. Toine Poelman:
    30 mei 2022
    ….oftewel : het gaat op z’n I t a l i a a n s! Sterkte, saai is het zeker niet!
  11. Gonnie Kleine:
    31 mei 2022
    Goed om gegaan met de situatie. Zo gaat dat in Italië, zal nog wel vaker zoiets gebeuren.
    Vergeten jullie niet naar Matera te gaan, dat is zo'n bijzondere stad. Zijn jullie nu in de buurt. Ciao en baccio