Uitbuiken

28 augustus 2018 - Teglio, Italië

Dit is te mooi om niet te vertellen!
Zoals ik in het verhaal van vanmiddag vertelde gingen ze in het hotel voor ons koken. Nu niet alleen voor ons maar voor een stuk of 10 gasten en dat was een belevenis op zich. Het was een grote eetzaal met op een aantal tafels stonden borden, een fles water en een fles wijn. Geen keuze, gewoon inschenken en toen kwam de eerste schaal langs. Of spagettie of een speciale pasta uit de streek (pizzoccheri alla valtellinese) - en daar gingen we voor natuurlijk - en halverwege werd nog een keer bijgeschept. Dit bleek echter een voorafje! Ondertussen werd er een kaasplank op onze tafel gezet met in het midden een schaaltje honing. Heerlijk en werd ons in het Italiaans gevraagd naar onze keuze van het volgende gerecht. Maar ja onze kennis van Italiaans is poco net zoals het Engels van de hotelfamilie. Je zag de mama denken en uno momento later kwam ze met 3 borden met 3 verschillende gerechten. Kiezen maar en wij gingen voor een soort rookvlees met gefrituurde kaasbolletjes en rauwe andijvie. Een goede keuze. Inmiddels was de fles huiswijn - bij de buren getapt? - al aardig gevorderd en kwam het toetje langs op een tafel met wieltjes. Gebak met slagroom, pudding of een schaaltje fruit en toen nog koffie na
Eten in de bergen van Italië. Een belevenis en nu uitbuiken.

1. Anneke Ten Hoonte:
    28 augustus 2018
    Wat een verrassing😆 konden de darmen dit allemaal aan😘
  2. Jan V:
    Benvenuto Italië.
  3. Roeleke:
    Viva Italië...heeeeerlijk
  4. Gonnie Kleine:
    29 augustus 2018
    Daarom hou ik zo van Italië.
  5. Louis:
    Geweldig!
  6. Louis:
    Geweldig!
  7. Caroline:
    29 augustus 2018
    Jaja, pasta wordt in Italië als primo gegeten! Wel een lekkere bodem voor de Stelvio 😜