Just another day at the office

15 juli 2018 - Tavistock, Verenigd Koninkrijk

Vandaag na wat stevige heuvels maar met minder kilometers onze tent opgezet op een camping in Tavistock aan een kabbelend riviertje. 1114 km Achter de wielen en nog 30 te gaan naar Plymouth waar we maandagavond de boot pakken naar France.

Toen we anderhalf jaar geleden met dit plan op de proppen kwamen en nadat onze werkgevers enthousiast reageerden; leuk moet je doen, regel het maar! vroegen we ons af hoe we dat elke dag fietsen nu moesten benaderen? Langzaam kwam in ons hoofd dat we het moesten gaan zien als een “normale” werkdag. En dan niet bij GGNet en Deltion maar op de fiets. ‘s Morgens worden we wakker door: zon, lawaai van vogels en of auto’s en of vliegtuigen of door toiletbezoek. Hoe laat weten we niet precies. Telefoon staat uit en een horloge hebben we thuis gelaten. Tegen half 8 staan we op en begint het inpakken. Eerst slaapzakken dan slaapmatjes en als het droog is alles naar buiten bij de fiets. Dan binnentent en grondzeil en tijd voor ontbijt ..... mits dat er is! De campings in Engeland hebben meestal niets en als we de dag daarvoor op het laatst ook geen winkel zijn tegengekomen doen we het met koffie en een reepje. Tanden poetsen buitentent oprollen en alles in waterdichte zakken en tassen op de fiets. Werkdag begint. Is er geen (goed) ontbijt geweest dan zoeken we de eerste de beste kerktorenspits en daar is vaak een bakker of nog mooier een local breakfesttentje. Na een paar uur fietsen of na stevige heuvels tijd voor een break met koffie, koek, broodjes wat er maar te krijgen is. Rond de middag kunnen we wel uitrekenen waar we uitkomen en waar we (mogelijk) een camping kunnen vinden. Dat is nog wel een dingetje. Ondanks dat we een recent routeboekje hebben zijn er nog al wat veranderingen. Wat zouden we zonder Google moeten..... Dan komt de vraag wat eten we en waar kopen we wat. Een zoektocht en het neemt tijd. Camping gevonden, plaats uitgezocht en opbouwen maar. Fietskleding wassen en dan tussen 6 en 8 koken of, als we geen inkopen hebben kunnen doen, de pub in. Eten we wel bij de tent en is er een pub in de buurt dan gaan we voor een goed gesprek met lokale pubbezoekers en met een pint bier en cider, de pub in. Het kijken van een voetbalwedstrijd is daar ook wel een belevenis. Het zijn vaak mooie en verrassende gesprekken daar aan de tap. Maar ..... wel op tijd naar bed, morgen is het weer een another day at the office.

1. Louis:
    Lawaai van vogels...... 😉
  2. Maurits:
    15 juli 2018
    Erg leuk verhaal, goed om de dag eens door te nemen met ons.
  3. Betsie:
    15 juli 2018
    Het leukst van reizen is het ontmoeten van mensen die een andere taal spreken, een andere cultuur kennen en dus vaak ook een ander perspectief hebben. Dat verruimt de blik (die bij jullie trouwens toch al ‘panoramisch’ is 😃)
    Vanavond hebben Rob en ik al jullie reisverhalen van de afgelopen 2 weken gelezen. En dat is alsof we een stukje met jullie mee zijn gegaan: genieten op afstand. Heel veel plezier samen en dikke knuffel van ons!
  4. Jan V:
    Titels
    Leuk die verhalen telkens te lezen. Ook knap om telkens weer een pakkende titel te vinden. Ben benieuwd wat voor titel je aan het eind van je reis bovenaan het complete verhaal zet. Succes!
  5. Hermien&Peter Broekhuis:
    16 juli 2018
    Weer een interessant dagverslag van avontuurlijk en ondernemende fietsers. Groet ook aan Annet en op naar brood per meter!
  6. Patrick:
    16 juli 2018
    Wat leuk om jullie avonturen te lezen. En wat heerlijk om zo vrij onderweg te zijn, helemaal los van de 'normale' routine. Ja, ik ben best wel een beetje jaloers... al gun ik jullie dit van harte!
  7. Gonnie Kleine:
    16 juli 2018
    Heerlijk, ik.ken wel vervelender dagen at the office. Meestal is at the office, alleen routine. Bij jullie is een mooie balans van stukje routine en.met open vizier de dag tegemoet. Open voor nieuwe ervaringen en ontmoetingen.
  8. Nathalie:
    16 juli 2018
    Wat een mooie reis maken jullie! Geniet er nog van. En heel leuk om deze korte verhalen te lezen.