038

11 augustus 2022 - Zwolle, Nederland

Na een kleine week wat zigzaggen door oost Nederland hebben we gisteren, bij kilometer 4412, in de remmen geknepen en zijn thuis. Ontvangscomité, met de bijna 95 jarige voorop, stond ons op te wachten. Het was een fijn weerzien.

89 Dagen op stap, 89 dagen fietsen, 89 nachten in een tentje (een paar in een B&B), een paar lekke banden, een kapotte derailleur, een nieuw achterwiel en paar nieuwe spaken, vol met beelden en fit en gezond!

Bij Megchelen zijn we vorige week de grens overgegaan en daar hebben we 2 nachten op een SVR camping gestaan. Heerlijk gegeten bij de plaatselijke kroeg en een goede nachtrust. Na een stukje Duitsland bij Tolkamer echt de grens overgegaan, koffie met appeltaart en overnacht bij vrienden in Wolfheze. Een soort vrienden op de fiets in hun pas verworven chalet. Fijn gezelschap, lekker eten, goede gesprekken en heerlijk geslapen. Daarna naar Loenen waar misschien wel de mooiste camping voor tenten ligt. Camping Zegenoord van de stichting Goedkamp wordt door vrijwilligers gerund en is een oase van rust. 3 Nachten van 10 uur of meer slaap! Het was blijkbaar nodig. De laatste nacht was bij G&G in Deventer op zolder. Maar niet zonder leuke gesprekken met fijne mensen onder genot van een heerlijke rijsttafel. En dan is het 10 augustus en beginnen we aan de laatste etappe. Nog geen 40 kilometer dus een makkie - nog even een oom en tante op leeftijd bezocht - en tegen half 3 thuis.

Nu aan het nagenieten, de boel opruimen, wennen aan de ruimte, administratie bijwerken, familie, vrienden en buren ontmoeten en Britt bedanken. Britt die 3 maanden in ons huis gewoond heeft en de boel tip top heeft achtergelaten. Van haar mochten we overigens wel weer rechtsomkeert maken.

Het was een top tocht met leuke ontmoetingen en mooie stadjes en vooral Zuid Italië zal ons nog een poos bijblijven. Ik ga de komende tijd met een fotoboek aan de slag en de verhalen die we geschreven hebben krijgen daar ook zeker een plekje. Foto's en woorden geven dan straks nog meer herinneringen aan deze tocht op de fiets.

Bedankt voor jullie reacties het gaf ons zeker inspiratie om door te schrijven.

Groetjes, Annet en Geert

1. Christie:
    11 augustus 2022
    Bedankt voor de mooie en leuke verhalen! Ik heb genoten van jullie avontuur. Nu weer lekker thuis, eigen bed en eigen space. Dan weer zo merkbaar waardevol ❤️. Geniet nog lekker na. 😄
  2. Anneke Ten Hoonte:
    11 augustus 2022
    Wat fijn dat jullie het zo mooi hebben gehad en gezond weer thuis zijn aangekomen!!
  3. Wendy Waterreus:
    11 augustus 2022
    Welkom thuis! Prachtig dat jullie heelhuids en vol mooie herinneringen in je eigen bed kan slapen. Weltrusten en ik
    Zal de updates missen
  4. Jan V:
    11 augustus 2022
    Geert en Annet fijn dat jullie weer thuis zijn. Dank voor het delen van jullie avontuur. Geniet maar lekker van de ruimte en alle luxe om de hoek, zoals een toilet en badkamer. Een koelkast lijkt me ook heel fijn na 89 dagen. Tot gauw, tot ziens, groetjes vanuit Italië!
  5. Toine Poelman:
    Welkom Thuis in Zwolle.
    Erg genoten van jullie verhalen!
    Bedankt!
  6. Elwin en Janneke:
    11 augustus 2022
    Welkom thuis!! Bedankt voor jullie mooie verhalen. Hopelijk zien we elkaar snel!
  7. Ellen:
    12 augustus 2022
    Fijn dat jullie weer thuis zijn na deze bijzondere tocht!
  8. Rob:
    12 augustus 2022
    Genoten van jullie mooie ervaringen. Erg plezierig om te lezen.
    Ook fijn dat jullie gezond in Zwolle zijn aangekomen.
  9. Marianne:
    12 augustus 2022
    Jongen wat een reis! Genoten van jullie verhalen en mooie plaatjes. Heel herkenbaar het wennen aan de ruimte en de luxe. Maar kan je zeggen, het went snel. Geniet nog lang na.
  10. Verony:
    Welkom thuis toppers ❣️
  11. Betsie:
    Welkom thuis!
  12. Karin:
    12 augustus 2022
    Welkom thuis! Ik heb genoten van jullie verhalen. Hopelijk kunnen jullie nog lang nagenieten van deze bijzondere reis!
  13. Hans en Freda:
    12 augustus 2022
    Welkom thuis! Jammer dat we dit jaar niet aanwezig konden zijn bij het ontvangstcomité. We zijn blij dat jullie weer veilig thuis zijn. Bewondering voor jullie prestatie. Fantastisch hoe jullie er elke keer weer een mooie verslag van hebben gemaakt. De foto’s zijn ook een waardevolle herinnering.
  14. Nathalie:
    12 augustus 2022
    Welkom terug! Het was een genoegen om jullie verhalen te lezen.
  15. Joke Zwiers:
    12 augustus 2022
    Fijn dat alles goed gegaan is en goed thuiskomen. Wat een verhalen genoten van jullie belevenissen. De foto's en reisverslagen zullen een mooie herinnering zijn en zullen jullie niet gauw vergeten.
  16. Marie-José:
    INDRUKWEKKEND en INSPIREREND!
    Fijn dat jullie fit en vrolijk thuis zijn (gekomen).
    Liefs van Annemarie en MJ
  17. Joëlle:
    Welkom thuis!!
  18. Annemieke Van 't Hof:
    12 augustus 2022
    Fijn dat jullie er weer zijn. Vast met een dubbel gevoel: een hoofd vol mooie herinneringen , trots op je prestatie maar ook jammer dat het voorbij is.
  19. Robert Kanning:
    12 augustus 2022
    Bijzonder dat jullie de reisavonturen gedeeld hebben. We hebben genoten. Bedankt
  20. Jan&Erny:
    12 augustus 2022
    Welkom thuis Geert en Annet. Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt. We hebben genoten van jullie reisverhalen. Geniet nu van de luxe van je eigen huis.
  21. Dicky Dick:
    12 augustus 2022
    Home sweet home! Fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn. Enne....jullie verhalen lezen is leuk, maar het persoonlijk te horen is nog veel leuker. Hopelijk gauw weer tot zie.....eh....zoens!
  22. Hermien&Peter Broekhuis:
    13 augustus 2022
    Fijn dat dat jullie weer gezond thuis zijn gekomen samen met de enorme vracht aan avontuurlijke ervaringen en de vele herinneringen.
    En een dankjewel voor dat wij op afstand konden meegenieten door de mooie informatie en soms spannende verhalen.
    Het gaat jullie goed.
  23. Janny Koller:
    13 augustus 2022
    Fijn dat jullie weer thuis zijn. Lekker in jullie eigen bedje slapen.
    Bedankt voor de mooie verhalen en prachtige foto's.
    Wat een prestatie en avontuur.
    Nu lekker nagenieten.
  24. Jeroen:
    Welkom thuis, buurtjes!
  25. Roeleke:
    13 augustus 2022
    Wat kunnen we hier nog aan toevoegen...niets...maar een hartelijk welkom lieve beiden.
    Stoer hoor!

Nu nagenieten, en op naar een volgend avontuur
  26. Caroline:
    15 augustus 2022
    Welkom thuis in het mooie Zwolle!
  27. Margreet:
    21 september 2022
    Beetje late reactie… en je zult inmiddels al weer aan het werk zijn! Maar… welkom thuis!