Wij, de fietsen.

7 augustus 2018 - Carcassonne, Frankrijk

Elke morgen tegen half 8 hetzelfde. Klik, klik en onze sloten gaan open. Soms zitten we ook nog aan elkaar en wanneer onze berijders het helemaal niet vertrouwen worden we ook nog van een boom of paal verlost. We zien er nog net zo uit als gisteren - niet dus - schoonmaken doen ze ons namelijk niet. Zo af en toe met een oude tandenborstel over de tandwielen en een drupje olie over de ketting en dat is dan wel de verzorging voor ons. Zelfs toen we een beetje uit protest een spaak lieten knappen werd er gewoon een paar dagen doorgefietst. Pas gisteren is dit euvel, door een zeer aardige langharige fietsenmaker, verholpen. Tegen 8 uur worden de eerste tassen naast ons gezet. Is er brood voor hen dan duurt het nog even maar anders worden we behangen met 2 tassen voor, 2 tassen achter en een stuurtas. Een duffel achterop vastgezet met een net waar dan weer een helm wordt gehangen die toch niet gebruikt wordt. Tegen 9 uur meestal op stap en dan begint het gerag! Heuvel op en af, schakelen voor en achter in dat een tempo dat bijna niet is bij te houden. En dat gegezel van onze trappers. Die hebben wat te verduren. Ons klokje geeft de tijd aan maar ze kijken vooral naar onze snelheid en km die we hebben afgelegd. Naar een km of 40 beginnen ze wat onrustig te worden. Steeds vaker even van onze zadel af en steeds maar weer wat verzitten. Voldoen wij niet meer of is het een beginnende zadelpijn? We denken dat ze een route volgen hoewel het wel voorkomt dat we een stukje weg opnieuw moeten rijden. Die route dat is wel wat! Soms mogen we over asfalt, soms over heet asfalt, soms over slecht asfalt maar dat is nog niets vergeleken met de route langs het Canal du Midi van vandaag. Van de ruim 90 km moesten we 80! onverhard waarvan wel 50 over stenen en boomwortels. Gelukkig is het vanavond pas met regen begonnen anders hadden zelfs onze Schwalbe banden-vrienden het misschien wel begeven. Nu rust tegen een hek en worden we wat schoongespoeld door een heftige regen en onweersbui. En morgen? Just another day at the office.

1. Hans en Freda:
    7 augustus 2018
    Die fietsen hebben het zwaar. Maar de berijders vast nog veel zwaarder. Knap hoor. Ik vind onze vakantie al’zwaar’😀 Veel plezier verder.
  2. Caroline:
    7 augustus 2018
    😂 zo grappig!
  3. Dicky Dick:
    8 augustus 2018
    Ha,ha, geweldig! Geboeid aan het lezen vergeet ik de tijd hier en verschijn te laat oo mijn werk. En bedankt, Geert en Annet, ook namens mijn baas. Enne.....vandaag weer fietsen?🤣 Knuf!
  4. Jan V:
    8 augustus 2018
    Haha, leuk! Aan creativiteit nog steeds geen gebrek. Ik ben benieuwd wat jullie tent te vertellen heeft. Nog veel plezier, nu regen en verkoeling hier.Groetjes uit Hasselt G&J
  5. Arno Boekema:
    8 augustus 2018
    Leuke verhalen, mooie foto's erbij. Altijd leuk om weer te lezen
    @ Jan V; 😂