Km

29 juli 2018 - Rochefort, Frankrijk

Na een maand On The Road zijn we via La Rochelle in het verrassende Rochefort aangekomen met, je ontkomt er niet aan, verdedigingswerken van Vauban. Weet niet of er een top 10 is van beroemde Fransen maar daar zou hij wel eens hoog op kunnen scoren. Een maand geleden dus vertrokken, via het kanaal en langs kanalen door Engeland en Bretagne en nu al bijna een week langs de Golf van Biskaje. We hebben in Nantes twee nachten gestaan en de rest van de maand was het elke dag tentje opbouwen en afbreken. We kamperen van jongs af al met onze ouders en hebben dus de nodige campingervaring maar ook nu weer zien we grote verschillen in grootte, voorzieningen, netheid, sanitair, ligging, vriendelijkheid en dat zie je niet altijd aan de prijs. Ik schrijf dit stukje op een camping municipal in Rochefort en daar staan we op een schitterende en ruime en rustige plaats voor iets meer dan 11 euro! Na een maand beginnen onze fietsen wat te kraken en hebben wat kettingsmeer nodig, wij beginnen wat te kraken en hebben wat extra rust nodig - we hebben vandaag dan ook maar ruim 40 km gefietst - en onze kleding heeft een wasmachine nodig. Op tijd stoppen dus, wassen en in de ruststand. Morgen richting de monding van de La Gironde waar we moeten kiezen om de veerboot te pakken en langs de Golf door te fietsen tot op hoogte van Bordeaux of we gaan langs de rivier naar Bordeaux. Maar morgen is er ook een mijlpaal! Wanneer we morgen een uurtje fietsen passeren we de 2000 km. Qua afstand mooi op schema hoewel we wel hadden gehoopt al in Bordeaux te zitten. Kilometers langs jaagpaden, door het duingebied en over landwegen lijken wel wat langer te zijn! Het gaat ons prima, fietsen gaat goed en we hebben er zin in om de drukke kustlijn te verlaten en via het binnenland naar de Middellandse Zee te gaan.

1. Maurits:
    29 juli 2018
    En dan ook nog puf hebben voor een verhaaltje, keurig hoor.
  2. Marie-José:
    29 juli 2018
    2000 km!! Ongelooflijk! Heel goed om rust te nemen! Anders blijven de spieren en gewrichten kraken bij de overige 6000 km!!