Klomphoogte

18 april 2022 - Zwolle, Nederland

Zo 3 dagen fietsen op onze Giant Expedition en 2 overnachtingen in de Hilleberg Nanno 3 achter de rug. Vrijdag met wat omwegen naar Dwingeloo en gekampeerd aan de rand van het Dwingelderveld. Daar is stil echt stil !! Zaterdag via de hunebedden van Havelte naar Vollenhove en gekampeerd op de natuurcamping De Oldenhof van Aafke en Taco. Taco kennen we van onze trekking naar de Mera Peak in Nepal in 2015 waar we, na op 5000 meter gestrand te zijn door te veel sneeuw, een paar dagen later in een aardbeving met een kracht van 7,8 terecht kwamen en….dat geeft een band. Zondagmorgen toch wat vroeg wakker en het was frisjes. Op tent lag op klomphoogte wat ijs en we slapen op klomphoogte! Gelukkig in onze mummyslaapzakken maar dan ook nog met sokken aan. Goede Vrijdag was het een bewolkte dag, zaterdag begon halfbewolkt maar daarna en de hele Paaszondag, alleen maar zon. Een top 3-daagse dus! Tent, fiets en onze benen zijn in prima conditie. Aan de bepakking - wat komt waar - moeten we nog sleutelen. We hebben er zin in.

IMG-20220417-WA000020220416_12375620220415_151009

1. Ap:
    18 april 2022
    Mooi verhaal met "het bekende probleem" van de bepakking, wat nemen we wel en vooral niet mee en waar op welke plek in onze tassen of rugzak. Succes en vooral plezier met alle voorbereidingen.
  2. Patrick en Muriel:
    18 april 2022
    Jullie lekker sportief op de fiets, ik lekker sportief achter de breekhamer, badkamer slopen!
    Geniet ze!!!
  3. Arno Boekema:
    Heerlijk zo’n weekend voorpret 😃👍
  4. Anita:
    18 april 2022
    Mooie voorbereiding! Hebben jullie weer in de pocket! 's ochtends is het idd nog wel heel frisjes..Hoeveel km willen jullie per dag gaan fietsen?
  5. Geert:
    18 april 2022
    Gemiddelde zal wel ergens rond de 70 liggen Anita maar is sterk afhankelijk van: zin, vermoeidheid, weer, hoogtemeters, camping en sightseeing en hoeveel tijd we nog hebben om thuis te komen.
  6. Joke Zwiers:
    18 april 2022
    Goed begin om te wennen om door te trappen. Is gelukt Annet om jullie te volgen. Heel veel succes en geniet ervan, liefs Joke
  7. Eddie:
    18 april 2022
    Mooie tripje ter voorbereiding!
  8. Hans W:
    👍 lekker genieten
  9. Verony:
    18 april 2022
    Jullie dus in het mooooooooie Drenthe geweest …….Wij helaas nog 🤧😷anders zeker hier ☕️ Succes met alle leuke voorbereidingen TOPPERS ❣️
  10. Maurits:
    18 april 2022
    De container staat veilig binnen!
  11. Joke:
    Heerlijk! Gelukkig straks geen ijs op klomphoogte 😅
  12. Elwin en Janneke:
    18 april 2022
    Wat een mooie voorbereiding. En wat leuk dat jullie bij Taco zijn geweest. De kou zal zijn meegevallen in vergelijking met de Himalaya 😀 ⛺️🥶
  13. Jantien:
    18 april 2022
    Mooi verhaal! Ijs op klomphoogte, een mij onbekend criterium, die houden we er in!
    Jullie zijn al weer thuis zag ik, op naar de volgende fietstocht
  14. Gonnie Kleine:
    19 april 2022
    Goed begin en stoer dat jullie dat met die koude nachten doen. Maar ja, dat zijn we wel van jullie gewend. Wat een heerlijk vooruitzicht.
    Mocht je op Sicilie nog ijs op klomphoogte willen ervaren dan moet je de Etna op :)