370 km Neckar-radweg

17 september 2018 - Sankt Goar, Duitsland

Vorige week zondag 8 september bijna aan de bron van de Neckar begonnen. Na een eenzame nacht op een/geen camping bij Rottweil begonnen aan de 370 km Neckar-radweg tot bijna aan de monding in de Rhein bij Mannheim. Maar eerst door Rottweil op een zondagmorgen om half 9. We hadden nog nooit van de stad gehoord maar wat een mooie stad. Een brede schone hoofdstraat met huizen in allerlei pasteltinten en met in goud beschilderde ornamenten en overal betonnen Rotweilers.
Na de stad echt met de tocht begonnen en toen al snel gingen we het stel uit Kiel voorbij die we 4 dagen achtereen hebben gezien en een paar keer gesproken. Na 20 km koffie met zelfgemaakte koek bij een kantine van de tafeltennisvereniging. Altijd goed om voor een paar centen de verenigingskas te spekken. Bij Homs kwamen we in een volksfeest terecht met braderie, muziek en .... natuurlijk eten en oude auto's. Wij hebben onze fietsen een poosje tussen de Harley' s gezet. Wel zo veilig en hebben een beetje cultuur gesnoven. Bij Rottenburg am Neckar - na een klim - een mooie camping gevonden en de volgende dag naar de stadcamping van Stuttgart. Wat een sof! Tussen de autowegen, aan de overkant van de Neckar een dubbele spoorbaan en - niet voor niets is Stuttgart de stad van Mercedes - aan een testbaan van Mercedes en aan een enorm evenemententerrein waar ze gelukkig aan het afbouwen waren. Ging de Neckar de eerste dag door redelijk diep uitgeslapen kloven, nu toch wel veel bebouwing. Voor de derde dag was er geen camping dus maar naar een Gasthaus. Simpel maar goed en een prima keuken. De vierde dag naar Eberbach waar we prachtig aan de rivier stonden en spontaan een extra rustdag hebben genomen. En toen ging het regenen! Maar onder de luifel van een ouder Nederlands echtpaar ontstonden leuke gesprekken. De vijfde dag was een makkie. 35 Km naar Heidelberg en omdat er ruimte komt in onze tassen een paar speciale shirts gekocht. De zesde dag richting Rhein en, om de grote steden Mannheim en Mainz te omzeilen, zijn we door het Rijndal gereden. Mooie kleine weggetjes door de wijnvelden en omdat de pluk al is begonnen kun je overal de geur van de most opsnuiven. Nu niet alleen 's avonds wijn maar ook al overdag. Dat wordt wennen straks!
Vanaf gisteten 16 september aan de Rhein en omdat we te snel en te hard gaan dreigen we te vroeg thuis te komen en doen het vanaf vandaag rustig aan. Een extra rustdag dus en morgen met maar 35 km naar Koblenz.

1. Maurits:
    17 september 2018
    We willen jullie nog niet thuis zien, geniet zo lang mogelijk.
  2. Ingrid:
    18 september 2018
    sluit me aan bij Maurits. Wij zijn er nl niet😁. zaterdag over jullie heen gevlogen en nu in Italie. Dus rustig aan, de Moezel is prachtig. Geniet van het laatste stuk van jullie reis.
  3. Janet Boer:
    18 september 2018
    Geniet er van samen van jullie mooie reis, zo bijzonder om jullie verhalen te lezen en foto's te zien
  4. Richard Wonnink:
    18 september 2018
    Beste Geert en Annet, weer een mooie belevenis van jullie gelezen, we hebben een tijdje niet gereageerd, maar we hebben natuurlijk ook contact via de appgroep van Loopsport Zwolle. Maar...….. ik moet nu toch echt even ingrijpen "niet voor niets is Stuttgart de stad van Mercedes", hoe kom je daar nu toch bij "STUTTGART IS DE STAD VAN PORSCHE". Kun je dat misschien nog aanpassen :-)
  5. Ans Ellis:
    18 september 2018
    Hallo Geert en Annet, eindelijk gun ik me dan de tijd om nu pas jullie reisverhalen te lezen.
    In 1 middag alles gelezen. Geweldig! Succes met de laatste dagen.
  6. Hans Koller:
    18 september 2018
    Mooi om te lezen dat jullie nu even rustig aan kunnen doen en kunnen afbouwen. Geniet van Koblenz want dat is zeker de moeite waard. Wij waren daar nog de 9e sept. Geniet er nog even van.
  7. Caroline:
    19 september 2018
    Speciale shirts? Ich hab mein Herz in Heidelberg verloren?